Randite s Astrou
Tlačové správy Opel

Tlačové správy Opel

4. 9. 2020Tlačová správa

Nový Opel Mokka dostane mimoriadne hospodárne pohonné jednotky

Vyspelé zážihové a vznetové motory: inovácie pre jazdu v meste aj po otvorených cestách. Priekopník: nová Mokka predstavuje novú „tvár“ modelov Opel a digitálny kokpit. Výrazný vzhľad: stupeň výbavy GS Line umocňuje športový nádych vozidla. Jasný výhľad: maticové svetlomety IntelliLux LED®. Typický Opel: skvelé sedadlá s celokoženým čalúnením a funkciou masáže.Plne integrovaný: vyspelý informačno-zábavný systém kompatibilný s funkciami Apple CarPlay a Android Auto.


Nový Opel Mokka dostane mimoriadne hospodárne pohonné jednotky
Nový Opel Mokka dostane mimoriadne hospodárne pohonné jednotky
Nový Opel Mokka dostane mimoriadne hospodárne pohonné jednotky
Nový Opel Mokka dostane mimoriadne hospodárne pohonné jednotky

Nový Opel Mokka, ktorý sa už čoskoro objaví aj na slovenskom trhu, bude mať pod karosériou nielen akumulátory a elektromotor, ale tiež vyspelé spaľovacie motory. „Nová Mokka stelesňuje všetko, čo tvorí piliere značky Opel,“ hovorí Michael Lohscheller, šéf nemeckej automobilky. „Je hravá, hospodárna a plná inovatívnych riešení! A naši zákazníci sa budú môcť rozhodnúť, či sa chcú baviť s elektrickou Mokkou, alebo si zvolia niektorý z moderných zážihových či vznetových motorov.“

Hoci má nová Mokka o niečo dlhší rázvor (+2,0 mm), je o 12,5 cm kratšia než predošlý model. Novinka ponúka pohodlné cestovanie piatim pasažierom a pre ich batožinu je pripravený priestor s objemom až 350 litrov. Pri celkovej dĺžke len 4,15 m sa s týmto vozidlom ľahko manévruje a parkuje, dokonca aj v rušnom centre veľkomesta.

Pripravovaná novinka je prvým zástupcom svojej značky, ktorý predstaví novú „tvár“ všetkých modelov značky (Opel Vizor) a uvedie i tzv. digitálny kokpit (Opel Pure Panel). Na palubnej doske natiahnutej do šírky sa vynímajú dva veľké displeje, pričom ten hlavný sa nachádza priamo pred vodičom. Nová Mokka netrpí obvyklým neduhom moderných vozidiel – hlavné funkcie sa stále ovládajú tlačidlami a gombíkmi.

Po prvýkrát sa Mokka profiluje aj ako športovo ladený model, a to vďaka stupňu výbavy GS Line – táto výbava štandardne obsahuje napríklad leštenú masku Vizor, čierne exteriérové ozdobné prvky (namiesto chrómovaných), exkluzívne čalúnenie, zliatinové disky kolies s čiernym lakovaním či dvojfarebné lakovanie strechy a vozidlo pri odomykaní víta svojho majiteľa zablikaním červených LED svetiel.

Inovatívne technológie pre všetkých: nová Mokka rozvíja filozofiu značky Opel

Opel už dlhé roky prináša vo svojich sériových modeloch špičkové technológie za dostupné ceny, ktoré sú vďaka tomu k dispozícii širokým skupinám zákazníkov. Aj nová Mokka, samozrejme, ide touto cestou, takže do jej výbavy patrí napr. adaptívny tempomat (ACC) alebo systém aktívneho udržiavania vozidla v jazdnom pruhu (ALP). Na záujemcov ďalej čakajú skvelé adaptívne maticové svetlomety IntelliLux LED® so 14 svetelnými prvkami, ktoré sú unikátom v tejto triede vozidiel. Všetky verzie modelu Mokka ponúkajú v rámci štandardnej výbavy LED svetlá vpredu a vzadu, elektrickú parkovaciu brzdu a systém rozpoznávania dopravných značiek. K dispozícii je tiež zadná parkovacia kamera s uhlom záberu 180 stupňov.

Nová Mokka využíva inovovanú verziu koncernovej multi-energetickej platformy CMP (Common Modular Platform). Platforma CMP má malú hmotnosť a vďaka svojej modulárnej koncepcii umožňuje jednoduchú integráciu elektrického pohonu i tradičných spaľovacích motorov – čisto podľa želania zákazníka.

Vývojári motorov z Rüsselsheimu sa na jednej strane snažili znížiť hmotnosť vozidla (pričom sa im podarilo ušetriť na váhe až 120 kg oproti predchádzajúcej generácii), no na druhej strane dokázali zvýšiť tuhosť karosérie. Výhody tohto postupu sú zjavné: nová Mokka dosahuje nižšiu spotrebu a zároveň je obratnejšia, má istejšie jazdné vlastnosti a je skutočným potešením na nej jazdiť.

Nové motory: dokonalá kombinácia hospodárnosti a výkonu

Výkonová škála zážihových a vznetových motorov siaha od 74 kW/100 k do 96 kW/130 k. Spoločným znakom všetkých agregátov je nízka spotreba (predbežné údaje podľa NEDC : kombinovaný cyklus 3,8 – 4,8 l/100 km, emisie CO2 100 – 111 g/km).

  • Základným motorom je 1,2-litrový preplňovaný trojvalec s výkonom 74 kW/100 k v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Predbežné údaje o spotrebe podľa NEDC1 v kombinovanom cykle: 4,6 l/100 km, emisie CO2 104 g/km.
  • Ďalším v rade je 1,2-litrový preplňovaný trojvalec s výkonom 96 kW/130 k. Napriek vyššiemu výkonu je spotreba veľmi nízka, či už sa hliníkový motor skombinuje so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou. Predbežné údaje o spotrebe podľa NEDC1 v kombinovanom cykle: 4,5 – 4,8 l/100 km, emisie CO2 103 – 111 g/km.

Vysoký krútiaci moment už pri nízkych otáčkach

Na výborných parametroch zážihových motorov má veľkú zásluhu systematická snaha konštruktérov znížiť ich vnútorné trecie straty na minimum. Turbodúchadlo reaguje veľmi spontánne, takže už pri nízkych otáčkach poskytuje motor vysoký krútiaci moment. Konkrétne 1,2-litrový preplňovaný motor s výkonom 74 kW sa môže pochváliť najvyšším krútiacim momentom 205 Nm, pričom vyše 95 percent tejto hodnoty je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok od 1 500 do 3 750 min-1. Výkonnejší 1,2-litrový preplňovaný motor (96 kW) dodáva najvyšší krútiaci moment 230 Nm, pričom najmenej 95 percent tejto hodnoty je tiež k dispozícii v rozmedzí otáčok od 1 500 do 3 750 min-1. Tieto parametre sú zárukou svižnej a zároveň hospodárnej jazdy.

Jazdná dynamika novej Mokky zodpovedá jej dynamickému vzhľadu: verzia s 1,2-litrovým preplňovaným motorom (96 kW) a manuálnou prevodovkou dosahuje rýchlosť až 202 km/h a z nuly na 100 km/h zrýchli za 9,2 sekundy. Mokka s 1,2-litrovým preplňovaným motorom (74 kW) dosahuje maximálnu rýchlosť 182 km/h a z 0 na 100km/h zrýchli za približne jedenásť sekúnd.

Základný 1,2-litrový preplňovaný motor (74 kW/100 k) sa štandardne kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vo verzii poháňanej 1,2-litrovým preplňovaným motorom s vyšším výkonom 96 kW/130 k si zákazníci môžu zvoliť medzi šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo hladko radiacou osemstupňovou (!) automatickou prevodovkou. Vďaka adaptívnej riadiacej jednotke a technológii Quickshift predstavuje táto automatická prevodovka špičkovú ponuku v danej triede vozidiel. Vodič môže radiť prevodové stupne pomocou páčok pod volantom.

Šetrný 1,5-litrový turbodiesel CDTI

Dvojicu zážihových motorov dopĺňa živý turbodiesel s objemom 1,5 l a výkonom 81 kW/110 k, ktorý je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Krútiaci moment turbodiesla vrcholí na hodnote 250 Nm. Predbežné údaje o spotrebe podľa NEDC1 v kombinovanom cykle: 3,8 l/100 km, emisie CO2 100 g/km.


Motory modelu Mokka1.2 Turbo1.2 Turbo1.2 Turbo1.5 CDTI
Výkon (kW/k) @ ot/min74/100 @ 500096/130 @ 550096/130 @ 550081/110 @ 3500
Krútiaci moment (Nm) @ ot/min205 @ 1750230 @ 1750230 @ 1750 250 @ 1750
Emisná norma Euro 6dEuro 6dEuro 6dEuro 6d
PrevodovkaMT6MT6AT8MT6
Predbežné údaje o spotrebe paliva podľa NEDC (l/100 km)1
V meste 5.55.35.94.4
Mimo mesta 4.04.04.23.4
Kombinovaná4.6 l/100 km4.5 l/100 km4.8 l/100 km3.8 l/100 km
CO2 g/km104103111100

Nadšenci elektromobility si budú môcť objednať novú Mokku aj ako elektromobil Mokka-e. Modulárna platforma CMP umožňuje jednoduchú integráciu rôznych systémov pohonu.

Líder segmentu: sofistikované asistenčné systémy a technológie osvetlenia

Nová Mokka prináša do svojho segmentu B celý rad špičkových technológií, ktoré boli až doteraz vyhradené len pre vozidlá luxusných tried. Systém varovania pred čelnou zrážkou s automatickým brzdením a rozpoznávaním chodcov funguje pri rýchlostiach vyšších ako 5 km/h. Ak sa Mokka príliš rýchlo blíži k vozidlu pred sebou alebo smeruje k chodcovi, ozve sa výstražný signál a varovanie sa objaví aj na displeji pred vodičom. Pri bezprostrednom riziku kolízie sa brzdový systém pripraví a – ak je to nevyhnutné – brzdy sa samy aktivujú, aby boli následky nárazu čo najmenšie. Pri rýchlostiach do 30 km/h dokáže systém vozidlo úplne zastaviť, pri rýchlostiach vyšších ako 30 km/h dôjde k výraznému zníženiu rýchlosti a vodič musí sám aktívne brzdiť.

Adaptívny tempomat (ACC), ktorý využíva radary a kamery, automaticky udržiava zvolený odstup Mokky od vozidla vpredu. Systém ACC pracuje v rozsahu rýchlostí od 30 do 180 km/h. Rýchlosť vozidla sa zvyšuje a znižuje podľa rýchlosti vozidiel idúcich vpredu, nikdy však nepresiahne zvolenú maximálnu rýchlosť. Ak je Mokka vybavená automatickou prevodovkou, systém ponúka dodatočnú funkciu „Stop and Go“ – v dopravnej zápche vozidlo samo zastaví za autom vpredu a len čo sa kolóna áut dá do pohybu, Mokka sa tiež sama rozbehne.

Nová Mokka podčiarkuje pozíciu značky Opel ako lídra v oblasti technológií osvetlenia. Všetky verzie majú LED svetlá – od svetiel na denné svietenie až po dokonalé adaptívne maticové svetlomety IntelliLux LED® so 14 svetelnými prvkami. Tieto svetlomety umožňujú stále jazdiť so zapnutými diaľkovými svetlami, len čo sa však vpredu objaví protiidúci automobil alebo Mokka dobehne pomalšie vozidlo, systém to v priebehu milisekúnd zaznamená a cielene vypína jednotlivé LED segmenty, takže nedochádza k oslneniu ostatných účastníkov cestnej premávky.

Vozidlá Opel si získali rešpekt tiež vďaka skvelým ergonomickým sedadlám. Pre Mokku je pripravených hneď niekoľko verzií ergonomických sedadiel s nastavovaním šiestich parametrov. K dispozícii je športové čalúnenie Alcantara i klasická koža. Čerešničkou na torte sú elektricky vyhrievané kožená sedadlá, pričom sedadlo vodiča môže byť vybavené aj funkciou masáže.

Mokka okrem toho ponúka svojim pasažierom bezdrôtové indukčné nabíjanie mobilných telefónov. Ponuka informačno-zábavných systémov siaha od prístrojov Multimedia Radio a Multimedia Navi so 7-palcovým farebným dotykovým displejom až po špičkový systém Multimedia Navi Pro s 10-palcovým farebným dotykovým displejom s vysokým rozlíšením. Systémy modelu Mokka sú kompatibilné s funkciami Apple CarPlay a Android Auto a podporujú tiež hlasové ovládanie.

Více na:
https://int-media.opel.com

1Predbežné údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 sú stanovené podľa metodiky WLTP (EÚ 2017/948) a takto získané údaje sú spätne prepočítané na hodnoty podľa NEDC, čo umožňuje porovnávanie s inými vozidlami.
2Predbežné údaje.